נספח ניקוז – מה צריך לדעת

נספח ניקוז מהווה השלמה הכרחית למסמכים
ואישורים בעת פיתוח תכנון ובנייה.

על מסמך זה להיכתב ולהיערך על ידי הידרולוג מוסמך ומאגד בתוכו את כל הפרמטרים החשובים
וההכרחיים של השטח מבחינה הידרולוגית, גיאוגרפית, גאומורפולוגית וגיאולוגית.

מה מכיל נספח ניקוז ומה חשוב לדעת לגביי נספח זה?

עקרון הנספח ובאילו מקרים צריך להנפיק נספח ניקוז –

נספח ניקוז הינו מסמך מקצועי שמתאר את המערכת ההידרולוגית והגיאוגרפית של אזור תוכנית הבינוי ומוגש בהתאם לדרישות תכנית פיתוח לוועדות תכנון.

נספח ניקוז הוא למעשה מסמך נחוץ והכרחי שמתווסף לשאר המסמכים והאישורים הנדרשים בעת תכנון פיתוח ובנייה ונשלחים אל הוועדות המאשרת אותם.

נספח זה נדרש בתוכניות בנייה חדשות לגמרי וגם כאשר מתבצעים רק שינויים ופיתוחים בבינוי קיים.

נספח ניקוז הינו מסמך מורכב ועליו להכיל מספר פרמטרים רלוונטיים

נספח ניקוז הינו עקרוני ומהותי בהשלמת תהליך הפיתוח והבינוי כראוי, על פי חוק ובסנכרון לתשתיות הקיימות בשטח הייעודי לבנייה ותנאי הסביבה. נספח זה מהווה קו מנחה עבור מהנדסי בניין שפועלים על פי תוכנית אדריכלית חוקית ובעלת כל המסמכים והיתר הבנייה הנדרשים כולל נספח הניקוז.  

מטרת נספח הניקוז היא לספק תשקיף כוללני ומפורט שהקיף, סרק וסקר את המערכת ההידרולוגית והגיאוגרפית של שטח הפיתוח והבינוי המיועד והן פרמטרים גיאולוגיים וגאומורפולוגיים בהתאם.

חלקו השני של נספח זה מכיל חישובי הסתברויות של גשמים ומשקעים שעומדים במאפייני משטר הניקוז.

נספח זה מנוסח ונכתב ע"י נתונים קיימים של תשתיות ותוכנית ניקוז קיימות בשטח, באמצעות שרטוטים שתואמים את השטח והסביבה תוך הימנעות מפגיעה בתהליכי הפיתוח והבינוי והן בתהליכי הסביבה הטבעיים והמשתנים של נחלים ונהרות, משקעים וכד'.

חשיבות נספח ניקוז

על פי כל החישובים הנעשים ותכנון מערכות הניקוז בתוכנית הבנייה המיועדת, הרשות המקומית תוכל לבחון את השתלבותה של התוכנית בהתאם לתכנון האסטרטגי של הניקוז בתחום הרשות.

כך למעשה תתבצע התאמה וחפיפה של תוכנית הניקוז לתוכנית הארצית, תמ"א 1.

מי רשאי לכתוב ולהנפיק נספח ניקוז?

כתיבת הנספח מתבצעת על ידי מהנדס הידרולוג מוסמך ומנוסה בכתיבת נספח זה ומשלים אותו במלואו כולל כל השרטוטים, נתונים, תיאורים ופרמטרים הנדרשים בנספח זה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

היתרונות של מרפסת גינת

הפוסט בבלוג דן בשלל היתרונות של שילוב מרפסת גינה בבית. מאסתטיקה משופרת להגדלת ערך הבית, מיצירת מרחב להירגעות ועד לקידום המגוון הביולוגי, הפוסט בוחן כיצד

טיול טרקטורונים במדבר או ביער?

יציאה לטיול טרקטורונים יכולה להיות אחת מההרפתקאות האקסטרים המרגשות ביותר. אבל איפה כדאי יותר ללכת – המדבר או היער? נעמיק בחוויות הייחודיות ששני השטחים מציעים,

סוגי התרגומים הנפוצים ביותר

תרגום, העברת המשמעות של טקסט משפה אחת לאחרת, הוא תהליך מורכב ורב-גוני הממלא תפקיד חיוני בגישור פערים לשוניים ותרבותיים. בכתבה הבאה, נתעמק בסוגי התרגומים השונים,

מדריך לבחירת אינטרקום

מערכות האינטרקום התפתחו באופן משמעותי במהלך השנים, והן מציעות מגוון רחב של תכונות ויכולות כדי לענות על הצרכים המגוונים של בנייני מגורים, בנייני מסחר ומוסדות