בעידן הדיגיטלי של היום, קיום אתר אינטרנט הוא חיוני עבור אנשים פרטיים, עסקים וארגונים.
אתר אינטרנט משמש כנוכחות המקוונת שלכם ויכול להיות כלי חיוני למיתוג, מסחר אלקטרוני, שיתוף מידע או קידום מטרה. אם אתם מתחילים בעולם של בניית אתרים, התהליך עשוי להיראות לכם מורכב וקשה. עם זאת, עם הדרכה נכונה ונכונות ללמוד, יצירת אתר משלכם יכולה להיות מתגמלת ביותר. בכתבה הבאה, נדריך אתכם בתהליך של בניית אתרים למתחילים.
הכתבה בשיתוף עם חברה המספקת שירותי בניית אתרים.
שלב 1: הגדירו את המטרות שלכם
לפני שתתחילו לבנות את האתר שלכם, חיוני להגדיר את מטרותיו. חשבו מה אתם רוצים להשיג עם האתר שלכם? האם אתם מעוניינים בבלוג אישי, חנות מקוונת, תיק עבודות או אתר עסקי?
הבנת היעדים שלכם תנחה את ההחלטות שלכם לאורך תהליך בניית האתר.
שלב 2: בחרו שם דומיין
שם הדומיין שלכם הוא הכתובת של האתר שלכם באינטרנט. זה מה שאנשים יקלידו בדפדפני האינטרנט שלהם כדי לבקר באתר שלכם. בעת בחירת שם דומיין, בדקו שהוא רלוונטי לתוכן האתר שלכם ושקל לזכור אותו.
טיפ: בחר שם דומיין קצר, בלתי נשכח ומייצג את מטרת האתר שלך.
שלב 3: בחרו פלטפורמה לבניית אתרים
פלטפורמות לבניית אתרים, הידועות גם בשם מערכות ניהול תוכן (CMS), מקלות על מתחילים ליצור ולנהל אתרים. כמה אפשרויות פופולריות הן:
וורדפרס: פלטפורמה רב-תכליתית וידידותית למשתמש עם אינספור ערכות נושא ותוספים להתאמה אישית. אידיאלית עבור בלוגרים, עסקים ואתרי מסחר אלקטרוני.
Wix: פלטפורמה הכוללת מגוון רחב של כלים ואפשרויות. עובדת על שיטת Drag and Drop (גרירה ושחרור).
Squarespace: פלטפורמה לבניית אתרים ודפי נחיתה ללא צורך או ידע בקוד תכנות.
Weebly: פלטפורמה מעולה למתחילים ואתרים קטנים. ידידותית למשתמש ועם ממשק גרירה ושחרור.
שלב 4: בחרו חברת אחסון
חברת אחסון אחראית על שמירת קבצי האתר שלכם. אפשר לבחור חברת אחסון ישראלית או בינלאומית. לדוגמה, יופרס, קלאודוייז ועוד.
שלב 5: עיצוב האתר
עיצוב האתר שלכם צריך לשקף את המותג שלכם, להיות מושך מבחינה ויזואלית ולספק חווית משתמש חיובית. כמה דגשים שכדאי לקחת בחשבון לגבי עיצוב האתר:
-בחרו תבנית: רוב בוני האתרים מציעים מגוון תבניות שתוכלו להתאים אישית כך שיתאימו למותג ולתוכן שלכם.
-התאימו אישית את הפריסה והצבעים: התאימו את הפריסה, הגופנים והצבעים כך שיתאימו להעדפות ולזהות המותג שלכם.
-הוסיפו תמונות ותוכן: הוסיפו תמונות באיכות גבוהה, כתבו תוכן מרתק ומעניין.
-הגדירו ניווט: וודאו שהניווט באתר שלכם הוא אינטואיטיבי, מה שמקל על המבקרים למצוא את מה שהם מחפשים.
-בצעו אופטימיזציה לנייד: עם השימוש הגובר במכשירים ניידים, וודאו שהאתר שלכם מותאם למובייל.
שלב 6: צרו תוכן מעניין
התוכן הוא הלב של האתר שלכם. הוא כולל טקסט, תמונות, סרטונים ומדיה אחרת המספקים ערך למבקרים שלכם. הקפידו ליצור תוכן מקורי, מרתק ורלוונטי התואם את מטרת האתר שלכם.
זכרו שהתוכן יופיע לא רק בפוסטים שתפרסמו בבלוג, אלא גם בתיאורי מוצרים, דף אודות, פרטי התקשרות, המלצות וסקירות, שאלות נפוצות וכו'.
שלב 7: SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) עוזרת לאתר לדרג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.
כמה דגשים שכדאי לקחת בחשבון בכל הקשור ל-SEO:
-מחקר מילות מפתח: זהו מילות מפתח רלוונטיות שמשתמשים עשויים לחפש כאשר מחפשים תוכן או מוצרים הקשורים לאתר שלכם.
-קידום אתרים בדף: בצעו אופטימיזציה של התוכן והמטא תגיות עם מילות המפתח שנבחרו. השתמשו בהם באופן טבעי בתוכן ובכותרות המטא והתיאורים.
-קישורים נכנסים איכותיים: בנו קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין כדי לשפר את סמכות האתר שלכם.
-אופטימיזציה לנייד: וודאו שהאתר שלכם רספונסיבי וידידותי למכשירים ניידים.
-מהירות דף: שפרו את מהירות הטעינה של האתר שלכם. זה ישפיע לחיוב גם על חווית המשתמש וגם על ה-SEO.
שלב 8: בדקו את האתר
לפני השקת האתר שלכם, חשוב לבדוק אותו ביסודיות. בדקו אם קיימים קישורים שבורים, שגיאות הקלדה ובעיות עיצוב. בדקו את האתר שלכם במכשירים ודפדפנים שונים כדי להבטיח תאימות. בנוסף, בקשו מחברים או בני משפחה לגלוש באתר האינטרנט שלכם ולספק משוב.
שלב 9: השיקו את האתר
לאחר שהשלמתם את השלבים הקודמים ואתם מרוצים מהעיצוב ומהתוכן של האתר שלכם, השיקו אותו.
טיפ: הודיעו על השקת האתר שלכם בפרופילים שלכם ברשתות החברתיות וכך תוכלו להזרים אליו תנועת גולשים.
שלב 10: קדמו את האתר
לאחר השקת האתר שלכם, קידום האתר חיוני כדי למשוך מבקרים. השתמשו באסטרטגיות שיווק דיגיטליות שונות. להלן דגשים שכדאי לקחת בחשבון:
-שתפו את התוכן שלכם וצרו קשר עם הקהל שלכם בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין.
-בנו רשימת דוא"ל ושלחו ניוזלטרים כדי לעדכן את הקהל שלכם על העדכונים האחרונים שלכם.
-המשיכו ליצור ולפרסם תוכן בעל ערך.
-תשקלו להשתמש בפרסום בתשלום, כגון Google Ads או Facebook Ads, כדי להגיע לקהל רחב יותר.
שיהיה בהצלחה!